"Thou shalt not be fake to themselves,

thou shalt not rush towards a moving train before reading his ticket,

thou shalt not run away from truth,

thou shalt leap to live,

trust to breathe,

love to complete 

and in the end repeat!"

Recent Post

vineri, 1 aprilie 2011

A doua noapte


"(EL şi EA în penumbră. Poate că tocmai au făcut dragoste şi acum se odihnesc, aşezaţi pe jos, spate în spate, cu capetele sprijinite unul de altul. Ea mănîncă boabe de struguri pe care le desprinde unul cîte unul dintr-un ciorchine. El ţine o ţigară neaprinsă în gură şi o brichetă în mînă.)

EA – Spune a.
EL – a.
EA – Mai tandru…a.
EL – a.
EA – În şoaptă…a.
EL – a.
EA – Vreau un a dulce…a.
EL – a.
EA – Spune a ca şi cînd ai spune că mă iubeşti,
EL – a.
EA – Spune a ca şi cînd ai spune că n-ai să mă uiţi niciodată.
EL – a.
EA – Spune a ca şi cînd mi-ai spune că sînt frumoasă.
EL – a.
EA – Spune a ca şi cînd ai spune că eşti un dobitoc.
EL – a.
EA – Spune a ca şi cînd ai spune că mă doreşti.
EL – a.
EA – Spune a ca şi cum mi-ai spune rămîi.
EL – a.
EA – Spune a ca şi cum mi-ai spune dezbracă-te.
EL – a.
EA – Spune a ca să-mi spui la revedere.
EL – a.
EA – Spune a ca să mă întrebi dacă ţi-am adus ceva.
EL – a?
EA – Spune a ca să-mi spui că eşti fericit.
EL – a.
EA – Spune a ca să-mi spui că nu vrei să mă vezi niciodată.
EL – a.
EA – Nu,n-ai spus bine…
EL – a!
EA – Ştii ce,dacă nu mă asculţi opresc jocul.
EL – a.
EA – Deci,spune a ca şi cum ai spune că nu vrei să mă mai vezi niciodată.
EL – a
EA – Foarte bine. Acum spune a ca şi cum mi-ai spune că ai dormit foarte rău fără mine, că nu m-ai visat decît pe mine şi că te-ai trezit foarte oboist dimineaţa şi fără niciun chef de viaţă pentru tot restul vieţii.
EL – a
EA – Spune a ca să-mi spui că ai ceva foarte important de spus.
EL – a.
EA – Spune a ca să-mi spui să nu-ţi mai cer să spui a.
EL – a!
EA – Cere-mi şi tu mie să spun a.
EL – a.
EA – Cere-mi să spun un a dulce.
EL – a.
EA – întreabă-mă dacă te iubesc tot atît demult cît mă iubeşti tu.
EL – a…?
EA – Spune-mi că te fac să-ţi pierzi minţile.
EL – a!
EA – Şi că te-ai săturat!
EL – a!
EA – Bine…să vreau o cafea?
EL – a?
EA – Păi sigur că vreau.
(El se ridică şi-i toarnă cafea. Cu linguriţa de zahăr în mînă şi mîna suspendată în aer: )
EL – a?
EA – Un cub,merci.
EL (întinzîndu-i pachetul lui de ţigări) – a?
EA – Nu, le am pe ale mele.
(Scoate un pachet de ţigări. Ia una.)
EL (îi întinde bricheta) – a?
EA – Mai târziu.
[…]
EA – Vino’ncoa.
EL – a
EA – Priveşte-mă drept în ochi.
EL – a.
EA – Spune a în gînd.
EL – …
EA – Mai dulce.
EL – …
EA – Mai tare. Şi mai clar, ca să-l pot capta.
EL – …
EA – Acum spune a în gînd ca şi cum ai spune că mă iubeşti.
EL – …
EA – încă o dată.
EL – …
EA – Spune a în gând ca şi cum ai spune că n-ai să mă uiţi niciodată.
EL – …
EA – Şi acum am să te întreb ceva,,, Ceva foarte important… Şi tu să-mi răspunzi în gînd. Eşti gata?
EL – …
EA – a?
EL – …
EA – …
EL – …"


(Vişniec - 'frumoasa călătorie a urșilor panda povestita de un saxofonist care avea o iubita la frankfurt')

3 commentaires:

nu aş fi crezut niciodată că o să-mi placă atât de mult asta.