"Thou shalt not be fake to themselves,

thou shalt not rush towards a moving train before reading his ticket,

thou shalt not run away from truth,

thou shalt leap to live,

trust to breathe,

love to complete 

and in the end repeat!"

Recent Post

miercuri, 4 noiembrie 2009

cântecul unui suflet decolorat













am fugit eu odată de acasă fără ghiozdan,
uitasem până şi să-mi pun şireturi la converşi;
m-am trezit de dimineaţă şi am plecat
nemachiată şi cu paltonul pe dos.
                şi norocul meu că dorm cu sufletul pe mine că
                altfel
                îl uitam şi pe el.

pe lăpuşneanu tramvaiul 100 tot încerca să intre în vorbă cu mine
dar învăţasem să nu mai alerg după tren
înainte să mă asigur că am biletul bun,
                iar biletul meu
nu era de 100,
                era pentru un tramvai care nu există sub cer.
mergeam prin oraş cu capu-n jos şi cu ochii întredeschişi şi nefocalizaţi
spre ceva nedefinit ce-n mintea mea se chema
Rai
şi arăta ca o staţie de tramvai ;
                                sau uitasem cum arăta?
de pe borduri, cerşetorii se agăţau de visele mele ;
pe marginea drumului tot număram duzi fără soţ,
şi ploaia îmi decolora de tot
hainele -care aproape deveniseră o a doua epidermă-,
căci şi umbrela uitasem s-o iau.

uitasem
ce culoare are pielea mea ascunsă în atâtea haine,
şi uitasem ce culoare au unghiile mele
de la atâta ojă albastră, mov, verde şi galbenă ;
de fapt, uitasem
ce culoare au culorile
                de la atâtea neculori.
mă oglindeam în asfalt
şi vedeam numai coloranţii ce se scurgeau de pe mine şi de pe oraş
de la ploaie.

mergeam pe jos dansând,
mergeam fugărindu-mă în bălţi şi strângând
biletul
între buricele degetelor.
şi soarele
s-a uitat ciudat la mine
când converşii mei decoloraţi s-au întâlnit pe caldarâm
cu o pereche de shoes Adio la fel de decoloraţi,
şi pe pielea mea udă am simţit îmbrăţişarea unei himere
care mirosea a cafea şi a Cola.
mi-a căutat gura cu buzele şi am simţit ceva la fel de umed ca toată ploaia
în sărutul ăla atât de cunoscut
                                şi atât de colorat
al acelui străin.
i-am zâmbit şi i-am cerut un foc şi-o ţigară ...

uitasem până şi gustul sărutului ideal
şi uitasem şi cine era
Străinul acela
cu shoes Adio care s-a bucurat atât de tare să mă-ntâlnească,
                -deşi îmi părea al naibii de cunoscut.
gândurile se vălătuceau
în plămânii mei necontenit şi mă făceau să vreau să strig
"oare ştie cineva cât eşti de incolor când
uiţi pe cine iubeai?"

doar ce terminasem ţigara când mi-am dat seama
                că am pierdut biletul ;
aşa că am renunţat şi m-am întors acasă.



                                                   şi, culmea, nu uitasem drumul.

1 commentaires:

aaahhhhhhhhh

dadadada

am citit this thing acum un an ,acum un an dupa ce am facut pozele .

acum un an , cand eu vroiam sa te conving de cat de minunat era un xulescu
acum un an , cand ne descaltam si lasam pielea sa se contopeasca cu frunzele ude

ah , acum un an.